Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
Po-Pá: 8:30 - 19:00
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. BLOG
  3. Jaké potraviny nám prospívají a jaké ne?
  4. DIETNÍ REŽIM K OČISTĚ ZAŽÍVACÍHO TRAKTU

DIETNÍ REŽIM K OČISTĚ ZAŽÍVACÍHO TRAKTU

DIETNÍ REŽIM K OČISTĚ ZAŽÍVACÍHO TRAKTU

Při očistě zažívacího traktu, střev, jako nejdůležitějšího orgánu lidského těla, je potřeba dodržet některá pravidla a ve většině případech změnit stávající stravovací návyky.

Ideální je, nepřistupovat k následujícímu tak, že nyní budete po nějakou dobu držet dietu, ale tak, že nyní přecházíte trvale na jiné, zdravé stravování. Snažte se pro sebe a svou rodinu připravovat pokrmy s láskou, chutí a vědomím, že pro sebe děláte velký krok ke svému uzdravení.

Zde je přehled toho, čeho byste se měli vyvarovat a vyřadit ze svého jídelníčku:

Cukry

Pokud hovoříme o cukrech (glycidech, sacharidech) v rámci detoxikačního, léčebného procesu, zejména pokud máme na mysli detoxikaci v rámci léčby chronického zánětlivého procesu způsobeného mykotickými elementy a parazity, jsou cukry tím, čeho bychom se měli zásadně vyvarovat.

Cukry, zejména rafinované cukry jsou ideální živinou pro parazitární houby, kvasinky a parazity. Dokáží si metabolismem cukrů, v rámci kvasného procesu a výrobou vnitřního alkoholu, udržovat svého hostitele neustále v rauši a neustále při chuti na cukry.

Tyto elementy si dokáží „vytáhnout“ cukr z krve. Krevní cukr pak klesá a hostitel dostává „vlčí“ hlad na cukr. Zároveň mu klesá hladina alkoholu produkovaná těmito elementy, je hladový, podrážděný, unavený, nevýkonný a pro kus čokolády by zabíjel. Lidé takto kontaminovaní často říkají “mám na cukr návyk od malička“ nebo „nedokážu se bez cukru a čokolády obejít ani jeden den“.

Přitom se jedná o jednoduchou věc, ne On, ale tyto potvůrky si neustále říkají o cukr, nedostanou ho a hostitel nedostane svou dávku alkoholu.

Tyto plísně a kvasinky i paraziti, přitom uvolňují do organismu řadu vysoce toxických odpadních látek, viz. aflatoxiny, produkty aspergilů. Jsou toxické, způsobují řadu syndromů a symptomů, jsou kancerogenní, způsobují rakovinu. Žijí v trávicím traktu, dokáží penetrovat sliznici a přes lymfatický trakt kolonizovat celé tělo. Dokáží k přežití využít i polysacharidové kloubní substance a simulovat zánět kloubu, artrózu a artritidu, to jen pro příklad.

Vynechte tedy z jídelníčku důsledně veškeré sladkosti a cukry.

Vynechte také cukry kombinované (polysacharidy), tzn. brambory, knedlíky, moučná jídla, jako je třeba pizza, pšeničnou moukou zahuštěné omáčky, pšeničné těstoviny apod. Při eliminaci plísní je toto nejdůležitější. Dejte pozor, cukr najdete i tam, kde byste ho nečekali. Müsli tyčinky, jogurty, různě druhy cereálií, kečupy, hořčice, různé dochucovací omáčky, veškeré slazené limonády, ochucené vody, 100% džusy, pivo, tvrdý alkohol, atd. Proto vždy kontrolujte složení výrobku.

Mléko, sýry     

Mléčná bílkovina - kasein a alfa 1 makroblobuliny poškozují střevní stěnu a střevní mikroflóru, způsobují střevní alergie.

Mléko, tavené sýry. Sem patří i plátkové sýry balené do celofánu = defacto opět tavený sýr

Margaríny

Margarín není přírodní tuk! Vznikl za války jako levná náhražka másla. Obsahuje nepřirozené tuky, které mají příliš velkou molekulu, daleko větší, než jsou normální živočišné tuky, jako jsou máslo a sádlo. My v těle nemáme žádný enzym k jejich odbourání.  V těle pak vznikají depozita tvořená těmito tuky, které obalují buňky, což vede i ke vzniku cukrovky 2. typu. Ta je charakterizovaná tím, že v těle je inzulinu sice dostatek, ale ten se nemůže dostat do buňky, díky tomu, že jsou buňky obaleny těmito tuky.

Lepek, tedy pečivo (chléb, rohlíky,…)

Obecně veškeré pečivo a především důsledně pšeničné.

Maso, uzeniny

Zejména kuřecí maso z velkochovů, které jsou plné ATB a hormonů.

Maso obecně zakyseluje organismus. To je pak živnou půdou pro různé zdravotní problémy.

Veškeré uzeniny obsahující glutamáty, rychlosoli, barviva, které výrazně poškozují střevo a střevní mikroflóru.

Soja

Pozor na některé výrobky ze soji jako jsou různé plátky, kousky, které se pak připravují jako náhrada masa. Je to v podstatě nestravitelná hmota bez valného užitku. Dále ne sojovým mlékům, už vůbec ne sušeným a sojové mouce. Vhodná není ani konzumace sojových jogurtů.

Ořechy

Všechny druhy ořechů, hlavně arašídy, ale i mandle, kešu, pistácie, a další. Velmi často bývají zdrojem plísní

Dochucovadla

Vyhněte se různým dochucovadlům s glutamátem sodným, ať tekutým nebo sypkým, dresinkům, hořčice, kečup

Ovoce

Vynechte přezrálé banány, pomeranče, mandarinky, jablka, hrušky, meruňky, švestky, třešně, jahody a jiné sladké ovoce. Sladké melouny, ačkoli nepatří do ovoce.

Vyvarujte se i sušenému ovoci, které je sířené a velmi často doslazované!

Důležitým pravidlem je NEJÍST VEČER. Ideálně se najíst maximálně do 18h. Pokud jíte v pozdějších hodinách, kdy se metabolismus zpomaluje, nedojde ke spálení toho co sníte, zbytky jídla zůstanou ve střevech a zde dochází ke kvašení.

S jakými potravinami tedy máte zelenou?

Zelenina

Relativně v jakémkoliv množství ve vší pestrosti. Tedy lilek, cuketa, řapíkatý celer, zelené papriky, brokolice, květák, dýně, kedlubna, bílá ředkev, zelené fazolky, čerstvý špenát – to je výčet té méně sladké. Příprava nejlépe dušením.

Dále pak různé druhy salátů, rukola, polníček a další, rajčata, okurky, papriky hojně zalité olivovým olejem a jablečným octem.

Dále batáty, avokádo, chřest, pórek, kapusta, hlávkové zelí, cibule.

Výborné je domácí kysané zelí, kde na rozdíl od průmyslového kysaného zelí není přidáván ocet a probíhá zde přirozená fermentace.

Velmi prospěšné jsou šťávy z doma odšťavněné zeleniny (červená řepa, mrkev, řapíkatý celer, syrová brambora, zázvor…, dochucené limetkou, citronem nebo grepem, případně mátou nebo jinou čerstvou bylinkou, můžete přidat i čerstvý špenát) nebo rozmixované rajské + paprika + okurka, dochucené česnekem, himalájskou solí, pepřem a kvalitním olivovým olejem.

Ovoce, semínka

V omezeném množství a ideálně jen v dopoledních hodinách méně sladké ovoce můžete - nedozrálé banány, červené grepy, kiwi, citrony, limetky, granátové jablko, borůvky, moruše, černý rybíz, plody muchovníku (méně známé bobulovité ovoce).

Důležité je nejíst ho večer, protože sladké zbytky ovoce ve střevech přes noc kvasí.

Semínka – dýňová, chia, lněná (drcená), slunečnicová, a další.

Mléčné výrobky, sýry

Kefír, podmáslí, tvaroh, jogurty konzumovat opatrně, a to spíše ty kvalitní, bez modifikovaných škrobů v BIO kvalitě. Lepší variantou jsou jogurty a sýry kozí nebo ovčí.

Syrovátka – ano

Tibetská houba – vynikající pro zažívací trakt. Kvasným procesem eliminuje tibetská houba z mléka škodlivé globuliny a kasein a přetvoří tak mléko na užitečný proteinový nápoj plný laktobakterií.

Sýry volit tvarohové, typu cottage, lučina, gervais, balkánský sýr.

Luštěniny, rýže, obiloviny, pseudoobiloviny, ostatní

Rýže celozrnná, natural, neloupaná nebo hnědá či divoká, zkrátka rýže, která není nijak upravená a zachovává si tak nejvíce živin, vitamínů a minerálů.

Quinoa, pohanka, amarant, používají se podobně jako obiloviny, ale botanicky patří do jiné skupiny. Tedy přirozeně neobsahují lepek. Pohanku vybírejte mechanicky loupanou, bývá světlejší, je mnohem chutnější.

Soja, resp. výrobky ze soji jako je miso pasta, natto, tofu, tempeh nebo opravdu poctivá sojová omáčka (Shoyou nebo tamari zraje 18-24 měsíců), byly zpracovánay pomocí fermentace, nakládáním nebo zráním. Těmito procesy se stanou uvedené produkty velice výživnými, lehce stravitelnými a energeticky vyváženými. Jednou týdně můžeme tedy zařadit do jídelníčku tempeh, tofu nebo natto. Dochucovadlo miso pasta nebo sojovou omáčku Shoyou můžeme používat běžně, jsou navíc plné enzymů.

Čočka – zelená, červená, Beluga (černá)

Fazolky – mungo, adzuki. Jsou potřeba den před přípravou namočit do vody, nebo nechat naklíčit, to trvá cca 3 dny. Pak je můžete konzomovat i bez tepelné úpravy, jsou křupavé a přidávat je do pokrmů nebo zeleninovách salátů.

Cizrna

Proso, jáhly, v menší míře špalda, také nutné předem namočit do vody.

Těstoviny tvrdozrnné, dnes už běžně dostupné i čistě cizrnové, hrachové nebo čočkové.

Opět dávejte pozor na složení výrobku. Často bývá v názvu to dobré, ale při bližším pohledu na složení zjistíte, že toho dobrého je tam pomálu a zbytek je pšenice.

Jinak vše výše uvedené se dá spolu skvěle kombinovat: rýže natural + čočka beluga nebo mungo fazolky, quinoa , dále pohanka s čočkou nebo fazolkami a samozřejmě spolu s různými kombinacemi zeleniny včetně dýně. Nebojte se netradičních kombinací. Touto cestou si vytvoříte pestré a vyvážené pokrmy.

Houby

Hlíva ústřičná, shi-také, jidášovo ucho a jiné, ale opět střídmě.

Dochucovadla

Výborná je růžová himalájská sůl, můžete pepř, kmín, česnek, hřebíček, čerstvé bylinky, chilli a další, ale samozřejmě bez glutamátu.

Pečivo

Knäckebrot žitný, fitness chleba, zrníčkový chléb, v nouzi i žitný (dejte pozor, né vše, co se tváří jako žitné, je opravdu celožitné) nebo slunečnicový chléb. Snažte se ale jen v malém množství.

Čtěte pozorně složení a vyhýbejte se čemukoli, co obsahuje pšenici.

Maso, uzeniny

Pokud řešíte závažnější zdravotní problém, vyřaďte maso a uzeniny na nějaký čas úplně.

Jinak z masa konzumovat zejména mořské ryby, obecně masa co nejméně.

Ve velmi malém množství opravdu kvalitní, ideálně z BIO chovů nebo z domácích zdrojů od lokálních chovatelů. U uzenin buďte velmi opatrní, teoreticky plátek nejkvalitnější šunky bez obsahu glutamátů a rychlosolí či barviv, opět ideálně od lokálních výrobců.

Tuky, oleje

Kvalitní olivový olej, dýňový olej, tyto za studena. Pro teplou kuchyni můžete např. rýžový olej nebo Ghí.

Poslední jídlo dne by mělo být lehké, ideálně zeleninový salát s kvalitním olivovým olejem a jablečným octem.

Každý pokrm z výše uvedeného můžete nakonec polít kvalitním olivovým olejem (pozor – nevařit na něm), dýňovým olejem apod.

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli

Zůstaňte s námi v kontaktu

Přidejte se k nám na Facebooku nebo Instagramu. Neuteče Vám tak žádná nová informace o našich produktech, články k různé zdravotní problematice, nové recepty, články k tematice zdravého stravování, fotky z přírody a mnoho dalšího. Pravidelně náš web doplňujeme a brzy se dočkáte soutěže o naše přírodní produkty.

 

Buďte stále informovaní

Podrobné informace k jednotlivým produktům najdete jen v sekci BLOG. Je to z toho důvodu, že podle současné legislativy EU u mnoha doplňků stravy, bylinek a bylinných produktů není možné uvádět podrobné informace, které by mohly vzbudit dojem zdravotního nebo léčebného účinku bylin, byť se bylinky používají stovky let a pomohly a pomáhají miliónům lidí od nepaměti. Není možné již uvádět ani vědeckými výzkumy prokázané účinky bylin, pokud se nejedná o farmaceutickou firmou registrovaný lék.

Copyright 2020 Dr. Pažourek. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz